5 x de leukste sporten in de buitenlucht

5 x de leukste sporten in de buitenlucht

Met mooi weer wil je absoluut niet in een muffe sportschool sporten. Met deze vijf activiteiten in de buitenlucht merk je niet eens dat je aan het sporten bent.

Tijdens de hete zomerdagen wil je liever niet binnen zweten in een warme sportschool. Het is dan veel lekkerder om buiten te sporten. Je kunt natuurlijk gaan hardlopen of fietsen, maar er zijn veel leukere activiteiten die je in de buitenlucht kunt doen. Met deze vijf activiteiten merk je niet eens dat je aan het sporten bent.

Squatten op de trampoline

Denk je dat trampoline springen alleen voor kinderen is? Echt niet! Het wordt in sommige sportscholen zelfs gegeven als intensieve groepsles voor volwassenen. Tijdens zo’n Jumping Fitness work-out gebruik je meer dan 400 spieren en het maakt je hele lichaam steviger. Het is effectiever voor het lichaam dan joggen en het ontlast de spieren. Reden genoeg om een mini-trampoline in de achtertuin te zetten. Terwijl je lekker springt, squats en misschien zelfs lunges op de trampoline maakt, kun je genieten van de buitenlucht en de zon. Een echte win-winsituatie.

Een potje badminton

Badminton is een sport die vooral wordt beoefend op campings. Het is niet extreem inspannend maar je bent wel lekker in beweging. Wist je dat je met een uurtje fanatiek badmintonnen al gauw 450 calorieën verbrand? Bovendien kun je het zien als een full body work-out aangezien je bijna alle spieren in je lichaam gebruikt. Maar dan moet je wel fanatiek aan de slag. Ga op een zwoele zomeravond op straat lekker een potje badmintonnen met een vriend of vriendin in plaats van een lesje zumba.

Suppen

Als je houdt van sporten in de buitenlucht, dan moet je echt een keer gaan suppen. Suppen kun je net als badminton zo ontspannen of intensief doen als je zelf wilt. Je kunt het qua intensiteit vergelijken met hardlopen en fitness waarbij je vooral traint op kracht en conditie. Je traint spieren als je schouders, armen, buik, romp, rug en bovenbenen. Bovendien kun je op een warme zomerdag gelijk verkoeling in het water zoeken. Je laat jezelf gewoon even van de plank vallen.

Kajakken of kanoën

Een kajak of kano wordt gebruikt voor sport en ontspanning. Het is eigenlijk een combinatie van beiden. Je maakt een mooie tocht maar tegelijkertijd is het erg inspannend voor je spieren. Je traint je armen, onderrug, romp en schouders. Je kunt recreatief kanoën waarbij je ook veel spieren gebruikt of met een kajak op een wildwaterbaan de uitdaging op zoeken. Het tempo bepaal je zelf: intensief of juist ontspannend.

Op avontuur in een klimbos

Voor iedereen die het hele lichaam wil trainen en graag in de natuur sport, moet echt een bezoekje brengen aan een klimbos. Het is heel avontuurlijk en je kunt het zien als een full body work-out. Terwijl je van de ene boom naar de andere boom klimt, zijn je spieren flink aan het werk. Je traint vooral je armspieren en je evenwicht, maar toch span je af en toe ook je buik-, been- en bilspieren aan. De volgende dag heb je gegarandeerd spierpijn!


Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden