Deze 7 tips helpen jou om lekker wakker te worden

Deze 7 tips helpen jou om lekker wakker te worden

Kun jij ’s ochtends nooit je bed verlaten? Met deze tips word jij fijner wakker.

Moeite met wakker worden? En ben je ‘s ochtends vaak niet de beste versie van jezelf? Dat kan verschillende redenen hebben. Deze 7 tips helpen jou fijner wakker te worden zodat je uitgerust de dag kunt beginnen.

1. Zorg voor voldoende frisse lucht

Word je vaak wakker met een verstopte neus? Lig je ’s nachts te baden in je eigen zweet? Of ben je ’s ochtends zo ontzettend gaar zodat je jezelf af gaat vragen of je überhaupt hebt geslapen? Dan kan het best zijn dat je niet genoeg frisse lucht binnenkrijgt terwijl je slaapt. Zet dus altijd een raam op een kiertje zodat je hersenen voldoende zuurstof krijgen. Verder is 16 graden de beste temperatuur voor je slaapkamer.

2. ’s Nachts lekker donker en ’s morgens natuurlijk licht

Verder moet je ook zorgen voor een goede slaapomgeving. Het is belangrijk dat het ’s nachts goed donker is in je kamer. Door licht word je gestoord tijdens het slapen. Het kan overigens geen kwaad om gordijnen of vitrage te hebben die nog wel wat licht binnenlaten. Je wordt in de ochtend dan gewekt door het daglicht. Dit helpt je lichaam voor te bereiden op de dag.

3. Vervang je alarm

Als je geen ochtendmens bent, dan is niets erger dan wakker worden door dat verschrikkelijke alarm. Wil je je niet verslapen dan is het wel zo verstandig om je wekker te zetten. Maar stel het geluid eens in op je favoriete nummer, zingende vogeltjes of andere natuurgeluiden. Zo word je gelijk vrolijker wakker.

4. Sta op wanneer je wakker wordt

Je wordt wakker voordat je wekker is afgegaan. Je besluit nog een half uurtje door te slapen maar wanneer je wekker alsnog gaat, voel je je enorm duf. Je kent het vast wel. Sta voortaan gelijk op om dit te vermijden. Geniet van de paar extra minuten die je over hebt en maak een lekker ontbijtje klaar.

5. Vermijd blauw licht

Een goed begin is het halve werk en als je lekker wilt wakker worden dan begint dat bij een goede nachtrust. Kijk een half uur voordat je gaat slapen geen tv meer en laat je smartphone met rust. Het blauwe licht van je beeldscherm zorgt ervoor dat je wakker blijft waardoor je dus moeilijker in slaapt valt. Lees liever een boek of neem een ontspannende douche.

6. Ochtendseks

De remedie tegen moeilijk opstaan is ochtendseks. Zet de wekker een half uurtje eerder en geniet van je partner.

7. Iets leuks in het vooruitzicht

Als je iets leuks hebt gepland, dan kom je veel sneller en makkelijker je bed uit. Helaas kan dat niet altijd want er moet ook gewoon gewerkt worden. Maar ook dan kun je ergens naar uitkijken bijvoorbeeld een ontbijtje met croissants en verse jus in plaats van een schaaltje yoghurt.

Kun je na al deze tips nog steeds moeilijk je bed uitkomen? Drink dan een paar glazen water voordat je gaat slapen. Als je wakker wordt, dan moet je wel je bed uit omdat je blaas op springen staat.


Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden