• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Verzenden, retourneren en Garantie

Novus Fumus levert alle producten direct uit eigen voorraad naar alle landen van de wereld  De verzendkosten verschillen per land, en worden in de winkelwagen weergegeven. Uiteraard kan het wel eens gebeuren dat wij een product niet op voorraad hebben. Wij zullen je hier direct na je order over informeren.


Orders op werkdagen tot 17.00 uur worden op dezelfde dag verzonden via PostNL
 

Ik had mijn pakket al verwacht, maar het is nog niet bezorgd. Waar is mijn pakket nu?

Minder dan 5 dagen gewacht

Excuses dat je pakket is vertraagd. We rekenen erop dat het pakket spoedig wordt bezorgd. PostNL doet verschillende pogingen om het pakket te bezorgen: op dag twee en dag drie na aanbieding. Op dag vier wordt je pakket bij het dichtstbijzijnde Postkantoor afgeleverd. Met de code op het kennisgevingsbewijs kun je het pakket al vóór de vierde dag laten bezorgen op het Postkantoor. Heb je na vijf dagen nog geen bericht ontvangen? Neem dan contact met ons op, wij laten dan een onderzoek instellen bij PostNL. 

Wil je zeker weten dat je bij de tweede bezorgpoging over jouw pakket beschikt? Kies dan na de eerste bezorgpoging voor de optie die het beste bij je past. Je haalt je pakket op bij één van de 2.600 postkantoren naar keuze, in de Pakketautomaat op het NS-station in Almere of je laat jouw zending een andere dag bezorgen op jouw eigen adres* (tot 6 dagen vooruit te plannen). Ook kun je tot 6 dagen voor de bezorging aangeven om jouw pakket te laten bezorgen op ieder gewenst ander adres* (1,95 euro), op dinsdag- of donderdagavond (1,95 euro), of op één van de 400 locaties waar je jouw pakket vanaf 8.30 uur kunt ophalen (1,95 euro). 

*Met uitzondering van sommige postcodegebieden

5 dagen of meer gewacht!

Excuses dat je jouw pakket nog niet hebt ontvangen. We willen graag zorgen dat je het pakket alsnog krijgt, en voor je onderzoeken wat er mis is gegaan. Neem contact met ons op door in te loggen op je Account Portal. Maak vervolgens een Ticket aan zodat wij bij PostNL een onderzoek kunnen laten starten.

 

Verzendkosten

Alle zendingen zijn inclusief Track & Trace informatie, dus ook de brievenbuspakjes. Orders vanaf € 100,00 en Starter kits worden gratis verzonden naar binnen- en buitenland.

Nederland    
Starter Kits*** - Gratis
Brievenbuspakket - € 2,50
Standaard pakket - € 4,50
Vanaf € 100,- - Gratis
België    
Starter Kits*** - Gratis
Brievenbuspakket - € 2,50
Standaard pakket - € 6,50
Vanaf € 100,- - Gratis
*** Alleen geldig voor Atlantic, EasyPuff, Magic Mist en Vinto Vape Starter Kits.

Retourneren

Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is vervelend. Daar
gaan we iets aan doen, beloofd. Van ons mag je tenslotte wat verwachten.
Wat dat precies is, zetten we graag even voor je op een rijtje.
 
• "Daarom" accepteren we ook als reden.
• Gratis je pakketje retour sturen.
• 30 dagen bedenktermijn na ontvangst van je product.
• Bij ruilen: je nieuwe product vaak morgen al in huis.
• Bij defect: je product in 90% van de gevallen binnen 7 dagen werkend terug.

 

Mag het terug?

Toch niet blij met je aankoop? Dan kun je dit binnen 30 dagen, na ontvangst van je product, bij ons melden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis terug te sturen. Graag wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. 

Voorbeeld: haal een e-sigaret uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee dampen.
 
Ook wanneer het product nét teveel ‘gebruikt’ is, laten we je er niet mee zitten. Dan krijg je 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag terug.
Novus Fumus retouren
(de hierboven genoemde percentages zijn de minimale percentages van het aankoopbedrag)

Belangrijke mededeling bij het retourneren van een LocTote tas:
Wil je een LocTote rugzak terug sturen? Geen probleem, maar let er wel op dat je het meegeleverde codeslot terug zet op de standaard cijfer combinatie 0-0-0. Ben je dit vergeten? Dan zullen we netjes vragen welke combinatie je hebt gebruikt. Als het ons niet lukt om het slot te openen dan zullen wij 75% van het totale aankoopbedrag vergoeden.

Na herroeping van je overeenkomst zullen wij uiterlijk binnen 14 dagen het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten) terugstorten op het rekeningnummer dat je hebt gebruikt om te betalen. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat wij de producten retour hebben ontvangen of tot het moment dat je hebt aangetoond de producten te hebben opgestuurd, al naar gelang welk moment eerder valt. Indien je gebruik maakt van de onderstaande (gratis) retour-procedure krijg je de verzendkosten van de heenzending niet vergoed. Indien je zelfstandig en op eigen kosten het product wilt retourneren kun je deze zenden aan:

NOVUS FUMUS
Riviersingel 8
5931 GG   TEGELEN
Nederland

In dat geval krijgt je de verzendkosten van de heenzending wel vergoed. Voeg bij de retourzending het Europese modelformulier toe [Download **hier** het wettelijk vastgestelde modelformulier om beroep te doen op je herroepingsrecht.].

Uitzonderingen:
Sommige producten vallen onder de uitzonderingen. Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

• E-Liquid, coils en cartomizers waarvan de verzegeling is verbroken; Deze producten worden om hygiëne en gezondheidsredenen verzegeld verzonden en door de verzegeling te verbreken vervalt het retourrecht.

• Reeds gebruikte vouchers.


Neem contact met ons op als je twijfelt of jouw product terug mag.

Hoe vraag ik een retour aan?

  1. Log in op je account. Je vindt deze optie rechtsboven in het scherm, in de oranje balk. Er staat "Inloggen"

  2. Je komt uit op een pagina waar u uw recente orders kunt zien. Klik vervolgens op Bekijken naast de order waarvan je het artikel wilt retourneren. 

  3. Je komt nu in het overzicht van de betreffende order terecht. Hier kun je rechts onderin op de knop Artikelen retournerenklikken om de retourzending aan te maken. 

  4. Je wordt doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending kunt instellen. De eerste stap is het aangeven welke producten je wilt retourneren. Als je een bepaald product wilt houden dan laat je deze op 0 staan.

  5. De volgende stap is aangeven waarom de betreffende producten retour gestuurd worden. Bij Reden en Actie kun je kiezen uit de retourredenen en acties.

    In het laatste geval kun je zelf een actie invoeren..

  6. Klik vervolgens rechts onderin op Verstuur.

Nadat wij je retouraanvraag hebben ontvangen, ontvang je van ons kort daarna een email met de instructies hoe je het kunt retourneren. Aan deze email zit ook een verzendlabel gekoppeld. Dit label kun je gebruiken om het pakket op onze kosten te versturen. Let op: Nadat je deze email hebt ontvangen heb je 7 dagen de tijd het pakket te retourneren.

Garantie

Als het door jou bestelde artikel een gebrek vertoont, waardoor je het niet kunt gebruiken zoals je mocht verwachten, dan kun je een beroep doen op de wettelijke garantie. Wij vragen je dan zo snel mogelijk contact op te nemen met Novus Fumus. Dit kan via: telefoon: +31(0)85-888 6846, onze support pagina,

Alleen Altantic Aqua, EasyPuff, Vinto Vape en Magic Mist Geneva batterijen worden geleverd met een Levenslange garantie waarbij wij geen uitsluitingen hanteren. Deze garantie uitbreiding doet dus geen afbreuk aan de wettelijke garantie. Alle overige batterijen van andere merken hebben een garantie van 6 maanden.
Je hebt recht op maximaal 2 nieuwe Atlantic Aqua, Vinto Vape, EasyPuff of Magic Mist Geneva batterijen per jaar, mits je in een periode van 2 maanden voorafgaand aan het verzoek voor een nieuwe batterij, bij Novus Fumus nieuwe Cartomizers hebt gekocht.

De kosten voor het retourneren van een product komen voor rekening van Novus Fumus. Nadat je een aanvraag hebt ingediend ontvang je van ons een retourlabel waarmee je het pakket kunt retourneren.

We hopen dat je geen beroep hoeft te doen op onze garantievoorwaarden, mocht dat echter wel zo zijn dan kun je een aanvraag indienen via onze support pagina. Je vindt het formulier hier: https://novusfumus.zendesk.com/hc/nl/requests/new of bel ons op +31(0)85-888 6846
 

Verzending naar België

De Belgische regering heeft bepaald dat verkoop op afstand van elektronische sigaretten en toebehoren naar België vanaf 17 januari 2017 niet meer is toegestaan. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan contact met ons op. Dat kan via onze support pagina of bel ons op +3185 888 6846